Friday, May 26, 2017

Masih belum puas...

Masih belum puas dalam hidup ini. Apa yang aku gambarkan, apa yang aku bayangkan, dan apa yang aku idamkan tak semuanya menjadi. Bukan senang untuk hidup.. untuk teruskan perjalanan ini terlalu panjang hala tujunya. Belum lagi dengan jalan yang aku sendiri tersalah pilih, jalan-jalan yang penuh likunya, jalan lorong-lorong yang sempit dan kelam, dan jalan-jalan yang suram semalam.

Hebat rahsia Allah. Hidup ini memang bukan senang. Tapi mati pun bukannya senang. Aku yakin dengan kewujudan Allah, rahsia Allah, perjanjian Allah, ketetapan dari Allah, kisah yang dah tertulis buatku, jalan hidup aku, segala perit jerih hidup aku, segala kesenangan, kemewahan sementara dari Allah, kecelakaan yang berlaku, setiap cerita sedih hidup aku, biarpun cerita gembira, ketawa riang gembira dengan segala apa yang aku kecapi sampai ke tahap ini...

Allah.. Allah.. Allah...

Biar apapun yang berlaku, biar celaka manapun aku, namun biar matiku dalam keadaan yang lebih lebih lebih baik lagi dari diri aku. Allah... 

No comments:

Post a Comment